Stockholm marathon - ny starttid

Förra veckan gick det ut ett meddelande om att Stockholm marathon har tidigarelagt sin starttid. Istället för klockan 14.00 är starten nu redan 11.30. Det passar mig utmärkt! Jag tycker att en sen start bara gör så att man går och väntar. Det är bättre att komma igång. Dessutom är man ju i mål betydligt tidigare och har hela kvällen kvar (om man inte hamnar i sjuktältet då...).

Jag äter heller aldrig någon lunch innan lopp utan kör på en stadig frukost och sedan massa mellanmål. Om jag skulle äta en lunch innan start skulle min mage säga ifrån. Löpningen fungerar absolut bästa med endast frukost i magen. Nu blir ju frukosten närmare starten vilket förhoppningsvis gör att jag har kvar lite mer energi ifrån den under loppet än vad jag har vid senare start. Den nya starttiden är för mig enbart positiv!

Norr Mälarstrand andra varvet 2010 - pigg!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker också att det är bra att starta tidigare! Då kan man fira hela kvällen sen ;) Vilken tid sastar du på? Går det bra med socionomstudierna? :)

2011-02-22 @ 10:06:00
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Lina: Min målsättning är att springa under 3:30 på maran. Det känns tufft men inte omöjligt! Socionomstudierna går utmärkt. Är ute på praktik den här terminen och jag trivs hur bra som helst. Hur går det själv? =)

2011-02-22 @ 20:12:59
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag satsar också på att springa under 3:30, vore så himla kul! Vad kul med praktik, vart praktiserar du? För mig går det också bra, tycker det är jätteroligt och intressan, helt rätt utbildning! :)

2011-02-24 @ 10:49:11
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Lina: Jag tror säkert att du fixar att springa under 3:30. Kämpa på! Jag känner precis som du att jag har valt rätt utbildning. Jag praktiserar på socialtjänsten i Rinkeby/Kista, enheten för försörjningsstöd och arbetsmarknadsfrågor. Är jättenöjd med min praktikplats. Har ni också praktik termin fem? Är det nästa termin för dig?

2011-02-24 @ 19:07:54
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0