Matvanor

Jag gillar mat. Jag tycker det är viktigt med mat. Det är framför allt viktigt att äta. Utan mat klarar man sig ju inte. Jag tycker även det är viktigt att äta varierat och näringsrikt. Min matfilosofi går ut på att man kan äta allt, men i lagom mängd. Jag har aldrig någonsin följt någon särskild diet utan jag äter det jag vill, vilket oftast innebär nyttig mat. Personligen så tycker jag faktiskt inte om skräpmat. Dessutom mår inte min kropp bra av det. Jag har även lärt mig att jag måste äta mycket och ofta. Det innebär tre rejäla mål mat om dagen och däremellan mellanmål i form av exempelvis frukt, nötter, smörgås & yoghurt.

Anledningen till att dagens blogginlägg handlar om mat är för att jag idag, som så många andra dagar, är nyfiken på vad andra äter till lunch. Det är spännande att se vad folk har i sina matlådor! En person hade ingen matlåda utan istället åt hon en smörgås, en liten yoggi och en kexchoklad. Till det drack hon kaffe. Bredvid satt jag med mitt lass av pasta & pastasås. Jag hade även en extra matlåda med grönsaker. Alla har vi olika vanor...


God mat!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0