Löpning i helgen

Även den här fredagen blev det intervaller. Någon gång i våras provade jag att springa tvåtusingar på bana och så blev det även idag. Även om det inte låter särskilt roligt så är det faktiskt helt okej att springa fem varv på idrottsplatsen. Upplägget var lite annorlunda mot tidigare eftersom jag idag bara sprang 3x2000 m och la in 400 m joggvila mellan varje intervall. Tidigare har jag sprungit 4x2000 m och stillastående vila i ca. 90 sek. mellan. Egentligen borde jag väl ha sprungit fyra intervaller men jag hade inte riktigt motivation eller tid till det idag. Det får bli längre fram i vinter istället! Just nu är jag fantastiskt nöjd över att jag ens springer intervaller.

Tempot (4:04-4:08 min/km) var väl inget att skryta med direkt men det får ändå ses som okej med tanke på att benen var cykeltrötta och att jag knappast är i toppform just nu. I helgen blir det en hel del löpning har jag tänkt. Imorgon ett distanspass med Mats, som förhoppningsvis är frisk från sin förkylning och på söndag planerar jag att springa ett riktigt långpass för första gången sedan Lidingöloppet. Det ni!


Kärrtorps ip i somras. Det var ganska mycket mörkare under kvällens pass...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0