Lite tankar inför 2012

Jag har börjat fundera lite kring mina mål med löpningen nästa år. Målen är inte helt klara än men jag tänkte bjuda på ett litet smakprov i alla fall.

Än så länge är jag bara anmäld till Göteborgsvarvet och Stockholm marathon. Båda loppen kommer jag satsa fullt på eftersom de lyckligtvis ligger med hela tre veckors mellanrum! (Till skillnad mot i år då det värdelöst nog bara var en vecka.) Målet med Varvet blir att springa så fort som möjligt. Givetvis siktar jag på personbästa på halvmaran (sub 1:31:21). Men jag tror inte att jag fixar det på Varvet eftersom den banan är betydligt tuffare än Kungsholmen runt där mitt peresonbästa är ifrån. Men satsa på det tänker jag i alla fall göra!

Mitt främsta mål med maran är att ha roligt. Jag vill återigen uppleva glädjen när jag springer längs Stockholms gator, vilket jag tyvärr inte upplevde under årets upplaga. Vad gäller tiden så kommer jag göra mitt bästa och träningen under vintern och våren kommer att fokusera på maran. Vart det leder återstår att se. Jag får återkomma till det.

Lidingöloppet i september kommer jag definitivt att springa. Jag längtar faktiskt redan! Det är helt klart det roligaste loppet på hela året. Här ska jag helt klart satsa på att springa under 2:30. Underbara Lidingölopp!

Vad gäller milen så har jag aldrig gjort någon riktig satsning på den. Så blir det nog inte heller nästa år. Men det vore såklart roligt att springa lite snabbare än årets ganska nysatta personbästa på 41:22. Kanske sub 41? Ja vi får se. Förmodligen blir det satsning på Hässelbyloppet i oktober som vanligt. Det är ju roligt att springa fort!

Ja det här blev som jag skrev ett litet smakprov på mina mål kommande år. Jag lär ju få anledning att återkomma till dem så småningom.

Vad har ni läsare för mål med din träning 2012?



Kommentarer
Postat av: Andréa

Vad roligt att vi ska satsa mot samma lopp (som så många andra)! :)



Jag tycker det är bra mål du satt!

2011-12-06 @ 09:54:54
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Krille

Målet är att springa 10km utan att gå!

(ExtraMålet blir ju 10km under 60 minuter innan 2012 är slut =)! )



Lycka till med dina mål!

2011-12-06 @ 11:25:20
Postat av: Lisa

Andréa: Ja det är ju de största loppen vi satsar mot! =) Ska precisera mina mål lite mer bara.



Krille: Ett (eller två) väldigt bra mål du har satt! Jag önskar dig all lycka till.

2011-12-06 @ 20:50:43
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Madde

Lycka till med din a mål!!! Ska bli spännande att följa dig under 2012.

Själv har jag stockholm marathon som mitt stora huvudmål. Vill även hitta en 1/2 mara att satsa mot. Så har du något bra tips på en snabb halvmara så tar jag emot det :)



Sen vill man ju såklart bli snabbare med :)

2011-12-08 @ 10:12:26
Postat av: Lisa

Madde: Tack! Ett tips på en snabb halvmara är Kungsholmen runt i Stockholm. En lätt och flack bana! Jag kommer gärna med fler tips om du undrar något. Lycka till!

2011-12-08 @ 21:35:34
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Danne

Bra och kul med mål!

Mitt främsta mål för 2012 blir att vara skadefri!

Tidsmål så är det en halvmara i 4-fart (1.24.24) som är det stora målet!

2011-12-11 @ 18:57:44
Postat av: Lisa

Danne: Jag hoppas verkligen att du lyckas med båda dina mål. Lycka till!

2011-12-13 @ 20:50:21
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0