Långpass bland poliser och formbesked

Under dagens långpass styrde jag & Mats kosan mot stan. Vi har som tradition att springa förbi julgranen på Skeppsbron någon gång i december och det var det som var målet idag. Julgranen var fin som vanligt.

Det var dessutom fullt ös i stan med anledning av Nobelfirande och demonstrationer. Mycket folk och framför allt mycket poliser. Ja stundtals var det mer polisbilar och poliser än civila bilar och människor! Det känns ju helt klart tryggt att springa på Stockholms gator när det ser ut så. Fast jag brukar ju knappast känna mig otrygg i vanliga fall.

Det blev i alla fall ett himla bra pass idag. Jag sprang helt efter hur kroppen kändes och tyckte att tempot var riktigt lugnt. Väl hemma så stannade Garmin på ungefär 25 km och exakt 5 min-tempo. Formen kanske inte är så illa trots mindre träning senaste tiden?


Mats och poliser i bakgrunden

 

Ett riktigt bra långpass!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0