Julledig och styrka

Ja jag är faktiskt ledig nu. Så himla skönt! Har nog aldrig haft en intensivare höst i hela mitt liv som den som nu passerat.

Ledigheten inleddes idag med löpning (såklart!). Ett bättre sätt att börja lediga dagar på kan i alla fall inte jag tänka mig. Jag sprang en halv-ny runda och det var rejält isigt på sina håll. Tidigare i veckan har jag varit riktigt trött i kroppen och jag tog till och med en extra vilodag igår. Men idag kändes det lyckligtvis som vanligt igen. Jag sprang drygt 11 km i 4:54 min/km.

Efter löpningen styrketränade jag även här hemma (inte alls lika självklart!). Jag har satt ihop ett litet styrkepass som tar ungefär 30-35 min att göra och som jag försöker göra en gång i veckan. Mer styrketräning än så har jag varken lust eller tid till. Passet är helt inriktat på överkroppsstyrka och jag använder mig av ett par 5 kg hantlar (kanske är det 4 kg...), en boll och en yoga-matta. Det räcker perfekt för att träna de muskelgrupper som jag vill, vilket är armar, mage, axlar och rygg.

Nu ser jag fram emot min julledighet och julfirandet!


Utanför huset - lite juligt i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Madde

God Jul!!!!

2011-12-22 @ 14:12:20
Postat av: Lisa

God jul själv Madde!

2011-12-27 @ 20:57:02
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0