Tankar om Lidingöloppet

Om ungefär en och en halv månad är det återigen dags för Lidingöloppet. Därför är min löpträning för tillfället inriktad på det just loppet. Det är inte så att jag lägger upp ALL träning mot Lidingöloppet men loppet finns ändå där i tankarna. Jag gillar att ha ett särskilt mål med min träning.

Målet med Lidingöloppet är att slå förra årets tid som är 2:35. Dessutom vill jag ha roligt, vara nöjd efteråt och inte minst lägga upp loppet på ett bra sätt. Av tidigare erfarenheter kan loppet sluta i mindre trevliga upplevelser om man misslyckas med det sistnämnda...

Lidingöloppet är helt klart ett av de roligaste loppen jag har sprungit. Det är verkligen en speciell känsla där i skogen när naturen är som vackrast. Jag kan rekommendera alla att prova loppet! Man behöver ju dessutom inte springa 30 km-loppet utan det finns ju fler att välja på!


Lidingöloppet 2009 - inte helt nöjd


Kommentarer
Postat av: patrik

Hej kul blogg, roligt att läsa alla löparbloggar som finns, med din tid på marathon klarar du din måltid på Ldingö garanterat =) lycka till med träningen!

2011-08-17 @ 20:04:11
Postat av: Lisa

Patrik: Tack så mycket! Ja, jag hoppas att jag klarar min måltid. Men Lidingöloppet är rejält kuperat så vad som helst kan hända!

2011-08-17 @ 20:28:04
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Anna (orka mera)

Det är med stor sorg i hjärtat jag tvingas konstatera att mitt seppo-ben inte håller för Lidingö i år. Så surt, med både resa och boende bokat! Hoppas du klarar din tid i alla fall! Du får springa lite för mig med!

2011-08-17 @ 22:10:25
URL: http://blogg.piggelina.se
Postat av: Lisa

Anna: Så himla tråkigt! Jag hoppas verkligen att du blir bättre i benet. Ska absolut springa för dig med, kan behöva lite av din kapacitet så att jag lyckas med min målsättning!

2011-08-18 @ 18:04:52
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0