Österlen

Idag kom vi hem från en minisemester på Österlen. Vi har besökt Simrishamn, Ales stenar, Ystad, Glimminge hus, Kiwik, Stens huvud och alla mysiga små byar som man åker igenom. Dessutom besökte vi min vän, klasskompis & löparpolare Klara & hennes familj. Österlen är så vackert så det var verkligen en lyckad semester!

Förutom att vi cyklade en del så blev det även en löprunda i Ystad. Vi hittade ett trevligt spår i Sandskogen strax utanför stan där vi tog en kortare runda på ca. 7 km. Det var garanterat det plattaste spåret jag någonsin sprungit på, vilket dock inte var så förvånande. Skåne är väl inte knappast världsberömt för sina backar (även om vi senare upptäckte rejät kuperade områden i t.ex. Brösarp). Spåret utanför Ystad erbjöd däremot omklädningsrum och dusch, vilket är hur bra som helst när man är på resande fot. Så borde det vara vid alla motionsanläggningar!


 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser härligt ut! Jag har läst en del gamla inlägg i bloggen. Kul att läsa flera år bakåt vad du/ni gjort. Jag läste bl a de allra första inläggen och där skrev du att Mats skulle få en alldeles egen presentation. Finns den? Fortsätt bloggandet - jag (och säkert många) andra läser med nöje!

2011-08-11 @ 22:06:28
Postat av: Lisa

Hanna; Nej Mats har inte fått något eget inlägg än. Men det kommer! =) Har tagit lite tid, jag vet. Kul att du läser!

2011-08-15 @ 16:13:09
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0