Att styrketräna...

...har aldrig varit min grej. Jag har aldrig riktigt hittat glädjen i styrketräning. I perioder har jag tränat en del på gym men utan något större engagemang. Även om jag inte är någon större styrketräningsanhängare så försöker jag åtminstone köra några styrkeövningar i veckan och då inriktat på löpstyrka. Efter ett kortare distanspass om ca. 7-8 km så passar det bra att lägga in några övningar.

Nu när jag är i Karlskrona och har tillgång till en stor tomt passar jag på att förlägga styrketräningen utomhus. Att vara ute gör faktiskt styrketräningen en aning roligare. Här i Karlskrona kan jag dessutom använda diverse redskap som vikter. Det är bara att leta i garaget så hittar man alltid något - ett spett till exempel!


Styrketräning utomhus med spett och hård blick - bra kombination!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0