Summering: Mars

Då har ännu en månad passerat och ännu fler mil har sprungits. Även om en stor del av mars har präglats av vinter så har det ändå på slutet blivit en hel del löpnig på barkmark, vilket har varit minst sagt efterlängtat!

 

Inför mars hade jag som mål att springa ett kvalitetspass i veckan. Förutom förra veckan, som inte riktigt blev som jag hade tänkt mig på grund av halsont, så har jag lyckats med denna målsättning. Det har blivit två backpass och två intervallpass. Förutom den senaste veckans ”sjukdom” är jag nöjd med månaden. Att jag redan har sprungit två långpass över 30 km känns väldigt bra med tanke på maran den 28 juni. Snittempot har sänkts samtidigt som snittlängden har ökat i jämförelse med föregående månader. Det har givetvis med barmarken att göra men förhoppningsvis har även formen förbättrats något.

 

I siffror sammanfattas mars så här:

 

Antal löppass: 20 st
Antal styrkepass: 8 st
Sammanlagd distans: 292,2 km
Snittempo: 5:03 min/km
Snittlängd: 14,6 km/pass

 

Inför april har jag som mål att fortsätta med kvalitetspassen och när månaden är över vill jag helst ha sprungit fler sådan pass än vad jag gjorde i mars. Jag ska under april springa ytterligare minst två långpass som är över 30 km, varav åtminstone ett som är upp mot 33-34 km. Jag kommer även fortsätta med min strävan att komma upp i ca. 70 km löpning/vecka och att springa över 300 km är ytterligare något som jag ska försöka satsa på. Att april blir en bra löparmånad tvivlar jag inte en sekund på. Hela jag längtar efter löprundor i ljuset och värmen. Kanske blir det även premiär för korta tights snart?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0