Sista veckorna inför maran

Min träning fram till maran den 28 maj kommer bli lite annorlunda i jämförelse med hur den sett ut nu under våren, åtminstone när det gäller långpassen. Förra veckan var sista passet inför maran på över 30 km. Eftersom jag har två riktigt tuffa träningsveckor bakom mig hade jag sedan tidigare planerat att springa ett kortare långpass idag på 25 km, vilket jag kom hem ifrån för en stund sedan.

Nästa helg springer jag Kungsholmen runt och det loppet blir den veckans långpass. Helgen efter det blir det återigen ett vanligt långpass men inte längre än 26-27 km eftersom det endast är två veckor kvar till marathon då. Att springa längre än så känner jag inte att jag behöver eftersom det vid den här tidpunkten framför allt handlar om att bibehålla den träning som jag tidigare byggt upp. Helgen precis före maran är det ju Göteborgsvarvet som kommer bli en perfekt uppladdning i lugnt tempo inför vad som komma skall. Jag ser verkligen fram emot Stockholm marathon. Det ska bli sååå roligt!

Här är ett par bilder som är tagna efterf dagens 25 km:are som gick i 5:09-tempo:


Stretch hemma på Maltgatan

 

Bästa sällskapet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0