Mina inspirationskällor 9 (30)

Jag har många inspirationskällor, både löpare och andra idrottare. Alla människor som tränar hårt och målmedvetet är egentligen mina inspirationskällor. Om jag ska ta några exempel från min omgivning så är min tidigare studiekamrat Lovisa en inspirationskälla. Hon är ganska nybliven tvåbarnsmamma och ändå i sitt livs bästa form. Hon är grym! Kolla in hennes blogg här. Lovisa inspirerar mig inte minst när det gäller styrketräning. Jag har svårt att motivera mig till den typen av träning men jag får alltid lite extra energi när jag tänker på Lovisa.

När det gäller löpning så inspireras jag av elitlöpare som t.ex. Isabellah Andersson. Men även av längdskidåkare på elitnivå, som exempelvis Charlotte Kalla, Anna Haag, Marit Björgen och Therese Johaug. Oavsett om man är löpare eller längdskidåkare så lägger dessa tjejer ner otroligt mycket tid på träning och är enormt vältränade. Dessutom har de ett oerhört starkt psyke, vilket jag också ser som inspirerande!


Inte bara skidåkare - en otroligt bra löpare också!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0