Lördag men inget långpass

Nej den här lördagen har det faktiskt inte blivit något långpass, vilket ju brukar vara mitt lördagsnöje. Jag hade tidigare bestämt att någon lördag skulle bli långpassfri och då passade den här dagen bra. De kommande helgerna kommer jag nämligen köra långpass en bit över 30 km och då känns det bra att låta kroppen hoppa över långpasset helgen innan. Det har ju dessutom blivit långpass nästan varje helg det här året.

Men jag har såklart inte vilat helt från löpning idag. Mats & jag sprang 15,5 km imorse i ett snabbare tempo än vad jag brukar. Vi snittade 4:35 min/km, vilket är strax över mitt halvmaratempo. Det var jobbigt men kul att springa fort. Pulsen låg i snitt på 165 slag/min och jag kom upp i 181 som högst! Det är bra det och betydligt högre puls än vad jag brukar ligga på. Låren är lite trötta nu men det är för mig bara ett tecken på att jag kämpade under passet. Helt klart ett bra pass.


Hemma efter dagens pass - trött & nöjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0