Favoritidrott 12 (30)

Jag fortsätter att beta av min lista och idag har turen kommit till kategorin "favoritidrott". Förra gången jag skrev om ett ämne på listan så handlade det om min favoritkonditionsträning. Jag kan tycka att det är ganska snarlikt dagens ämne och därför blir svaret även här såklart LÖPNING.

Men jag tänkte vidareutveckla svaret ytterligare genom att nämna några fler idrotter som jag gillar. De flesta av mina favoritidrotter gillar jag att både titta på och utöva själv. Jag älskar idrott och är väl lite av en sportfåne. Man är ju inte utbildad lärare i idrott & hälsa utan anledning!

Favoritidrotter att titta på:

- Friidrott
- Långdistanslöpning
- Längdskidåkning
- Handboll
- Fotboll
- Cykling
- Alpint

Favoritidrotter att utöva

- Friidrott
- Långdistanslöpning (såklart)
- Längdskidåkning
- Fotboll
- Volleyboll
- Simning
- Långfärdsskridskor
- Slalom

Listorna kan göras betydligt längre än ovan men det får stanna så här.


Slalom - en favoritidrott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0