Ett marathon till?

Jag har funderat ganska länge på att springa ytterligare ett marathon i år, förutom Stockholm då alltså. Allra helst skulle jag vilja springa i Berlin men eftersom det inte är det mest lättillgängliga loppet med tanke på att det går i ett annat land (och dessutom ungefär samtidigt som Lidingöloppet) så är inte det ett alternativ. Nej, förresten allra helst skulle jag vilja springa i New York såklart men det är definitivt inte ett alternativ. Tyvärr.

Istället funderar jag på maror av betydligt mindre kaliber. I mina hemtrakter i Karlskrona kan jag ju springa Kustmaran i Kristianopel i sommar. Det kanske blir så men tyvärr är deltagarantalet lågt där vilket gör att det skulle bli ett ensamt lopp. Men det hade varit himla kul att springa ett lopp "hemma". Jag funderar även på Växjö marathon i höst. Det ligger geografiskt bra med tanke på att det också är nära mamma & pappa i Karlskrona. Växjö marathon har ganska högt deltagarantal så det känns okej. Fast det går samtidigt som Hässelbyloppet... Det tåls att fundera på det här.


Växjö marathon


Kommentarer
Postat av: Per

Varför inte förena nytta med nöje och springa i New York? Det är ju en fantastisk stad!

2011-04-07 @ 22:26:57
Postat av: Lisa

Per: Det hade jag gärna gjort. Men tyvärr tillåter inte en studentekonomi en New York-resa och så är det inte helt enkelt att få en plats i loppet. Men förhoppningsvis i framtiden!

2011-04-08 @ 08:15:52
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Staffan

Bara att åka till Vällingby imorgon, nära och bra :-)

Postat av: Lisa

Staffan: Synd att jag såg din kommentar så sent. Annars hade jag definitivt sprungit! =)

2011-04-09 @ 17:19:21
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0