Cykel

I höstas fick jag verkligen upp ögonen för cykling. Då menar jag inte landsvägscykling på racer utan transportcykling genom stan på hybridcykel. För drygt tre år sedan köpte jag min första riktiga cykel. (Innan dess cyklade jag runt på en gammal tjejcykel som jag fick i 12 årspresent, vilket i och för sig gav otroligt bra träning eftersom den var så trög så jag hade maxpuls från första till sista tramptaget. Men inte särskilt roligt, tyvärr.) Även om jag har haft en bra cykel ett tag så har jag fortfarande haft svårt att motivera mig att cykla. Fram till i höstas. Då gav jag cyklingen en ordentligt chans och det slutade med att jag cyklade dagligen vart jag än skulle. Fantastiskt roligt ju och perfekt komplement till löpning. När snön & vintern kom så la jag dock ner cyklandet.

Men idag var det äntligen dags att plocka fram min fina Trek igen. Eftersom jag skulle lämna tillbaka en bok på biblioteket så passade jag på att premiärcykla för i år. Jag älskar att cykla mitt i Stockholm. Fast det är lite skrämmande också. Och så är det ju det här med att tävla med andra cyklister. I love it!

I och med att jag cyklade en extra sväng på hemvägen så blev turen ca. 20 km. Tempot höll jag nere eftersom jag fortfarande är trött i kroppen och för att det egentligen är vilodag som gäller idag. Men lite lätt cykling genom stan ser jag knappast som träning.

Ikväll laddar jag för morgondagens mastodont-långpass. Planen är att komma upp mot 33 km. Jag hoppas på sol och pigga ben!


Cykla i Stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0