Lidingöloppsträning på Lidingö

Igår åkte vi ut till Lidingö på morgonen för att springa delar av Lidingöloppsbanan. Inför båda de tidigare årens lopp har jag & Mats gjort samma sak. Det har känts bra. Man blir mentalt förberedd och påminns om hur kuperat det faktiskt är. Av någon anledning blir man lika förvånad varje gång och tänker något i stil med: "Den här backen kan omöjligt ha varit här förra året. Den är ju sjukt brant!" Människan (jag!) har uppenbarligen en fantastisk förmåga att glömma sådant som är jobbigt...

Det blev sammanlagt 24 km i 5:11-tempo, vilket är helt okej. Tyvärr var det tungt, lite för tungt för att det ska kännas helt optimalt inför loppet om två veckor. Men förhoppningsvis beror det på att jag haft en tuff träningsvecka med både löpning & en hel del cykling. Jag kommer ju vara betydligt mer utvilad inför själva loppet. Men jag är inte särskilt kaxig när det gäller Lidingöloppet. Backarna är minst sagt respektingivande. Jag satsar givetvis på silvertid, 2:38, men jag kommer inte bli helt förkrossad om jag inte klarar det. Det viktigaste är att jag ska känna mig nöjd med mig själv och känna att jag har gett allt jag kan.


Grönsta gärde efter 24 kuperade kilometrar


Kommentarer
Postat av: Anna (orka mera)

Haha visst är det konstigt att man kan glömma de där backarna? Förra året var jag skadad och GICK Lidingöloppet. Då hittade jag backar som var så branta så jag omöjligen kunde ha sprungit upp för dem, jag hittade livsfarliga rötter som ALDRIG varit där när jag sprungit. Och så hittade jag en slalombacke mitt i alltihopa. Undrar vilken värld man egentligen befinner sig när man springer?



Skönt förresten att kunna testspringa banan lite så här i förväg. För mig blir det samma chock varje år :)

2010-09-12 @ 20:47:27
URL: http://blogg.piggelina.se
Postat av: Lisa

Anna, ja det ÄR verkligen konstigt. Den där slalombacken har jag också hört talas om. Men aldrig lyckats se! =)

2010-09-12 @ 21:40:43
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0