Fullt upp

Just nu är det minst sagt fullt upp i mitt liv. Framför allt är det tentaplugg som gäller men som vanligt så passar jag på att jobba några dagar när jag inte har något schemalagt i skolan. Av någon anledning är det alltid fria dagar inför en tenta. Det kan väl inte vara så att det beror på att man ska plugga under dessa dagar...?

I alla fall så försöker jag alltså kombinera tentapluggandet med jobb. Att jobba extra som lärare är ett väldigt bra jobb, dels för att jag är utbildad till dig och dels för att det oftast är roligt att arbeta med barn, men det är även ett krävande och många gånger tufft arbete. Man är trött efter en dag och då är det svårt att koncentrera sig på pluggandet. Tur att kursen som ska tentas av är intressant så att det inte känns särskilt jobbigt att läsa.

Idag vilar jag från löpning. Det får räcka med 26 km cykling, till och från jobbet. Imorgon blir det däremot både löpning & styrka (och så cykling igen då men det ser jag inte som träning).


Plugg, plugg & plugg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0