Bästa mellanmålet

Eftersom jag inte är särskilt bra på att äta ordentliga mellanmål så har jag börjat experimentera för att hitta ett som passar mig bra. Enkelt, nyttigt, gott & mättande ska det vara! Det bästa just nu är en härlig blandning av turkisk yoghurt utblandat med lite honung tillsammans med hallon, blåbär & nötter. Gott, nyttigt och enkelt! Men inte särskilt mättande, tyvärr. Jag får nog komplettera med ett ägg eller en smörgås om det ska bli helt optimalt.

Inför lördagens lopp så ändrar jag inget på mina matvanor. Jag äter som vanligt men eftersom jag tränar mindre så blir det ju automatiskt att jag "överäter" lite, vilket förhoppningsvis ger lite extra energi i backarna!





Kommentarer
Postat av: Jenny

kul att du skrev det om ditt nya mellanmål, jag äter detsamma till frukost. krossar även ner två knäckebröd :) då håller jag mig mätt längre.

Lycka till med lördagens lopp.

2010-09-22 @ 19:33:29
Postat av: Lisa

Tack för tipset, Jenny! Jag ska prova med knäckebröd i.

2010-09-22 @ 20:12:44
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Vi har koll på att det är på söndagen. Dessutom såg jag att du får tuff konkurrens på lidingöloppet, Charlotte Kalla.....vilken skalp att ta! =) Jag hejar på dig!

2010-09-23 @ 15:07:59
Postat av: Lisa

Kalla blir nog svår att ta. Men jag ska göra mitt bästa! =)

2010-09-24 @ 19:03:32
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0