Träna i klubb?

Då kom det där mailet till slut... En av de stora löparklubbarna här i Stockholm har hört av sig till mig och välkomnar mig att börja träna med dem. Jättekul! För något år sedan när funderingar om att börja i en klubb kom upp sa jag att jag väntar tills de hör av sig. Lite kaxigt tänkte jag att jag kommer när DE vill ha MIG! Nu är det alltså verklighet.

Jag kluven till att träna med en klubb just nu. Den främsta anledningen till det är att, om allt går som jag vill, så kommer jag inte befinna mig i Stockholm under våren. Kanske inte efter det heller. Det känns inte rätt att börja springa för en klubb här i stan om jag inte kan träna med dem. Men å andra sidan har tanken om att börja träna lite mer "seriöst" funnits ett tag och NU är en lika bra tidpunkt som någon annan.

Ytterligare en sak som gör mig tveksam är att jag är lite av en ensamvarg. Visst, jag är social och trivs att ha andra människor runt mig. Men jag gillar samtidigt att köra mitt egna "race" och inte följa riktlinjer. I och för sig utesluter inte det faktum att börja träna med en klubb att jag även kan träna på egen hand.

Jag får minsann fundera ordentligt på det här...

Förresten så kan man se mig på film från Hässelbyloppet här. Mitt löpsteg är knappast gasell-liknande men uppenbarligen ganska effektivt ändå. Lite mer trumpinne-aktigt kanske?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0