Simning

I torsdags var jag i Högdalens simhall. Men jag simmade inte. Istället var jag där med min syster & hennes dotter. Mysigt att bada & leka med lilla Tilma i äventyrsbadet för 0-7-åringar! Fast man kände sig som en elefant i en barnpool ungefär. En aning för stor alltså!

Badet gjorde att jag började sakna simningen lite. Jag har aldrig tränat simning seriöst men när jag pluggade på GIH hade man tillgång till GIH-badet innan det öppnade för allmänheten. Detta innebar oftast en helt simhall helt för sig själv eller möjligtvis med någon annan student eller lärare. Riktigt lyxigt! Under en period simmade jag 1-2 gånger i veckan och blev faktiskt ganska bra på att crawla. Jag kunde ligga och nöta längd efter längd, vilket jag tidigare bara hade drömt om. Jag saknar det! Det skulle vara roligt att ta upp simningen igen. Men i och med att jag hade så fantastiska förutsättningar som det innebar att vara i princip ensam i hela bassängen så har jag blivit lite bortskämd. Jag vill inte trängas med massa andra motionärer!

Men kanske att man ändå skulle börja simma igen... Jag ska absolut fundera på det i alla fall.


GIH-badet


Kommentarer
Postat av: Tobias

Om du nu inte vill trängas med andra i bassängen (vilket jag förstår, det suger verkligen) får du vänta till i vår istället och börja simma ute! Det kan jag rekommendera! Då behöver du inte trängas och det är en fantastisk känsla att simma i sjöar/hav istället för bassäng.

2010-10-24 @ 23:09:09
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Trollmor

Tack för din kommnentar hos mig. Blev så glad för den.



Erkänner också: Simma är det tråkigaste jag vet, alla kategorier...

2010-10-25 @ 08:11:58
URL: http://www.trollmorspinger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0