Kravlös höstlöpning

Hösten är verkligen den bästa tiden för löpning, enligt min åsikt. Det är så frisk luft och vackert i naturen. Att dessutom bara ge sig ut utan att tänka det minsta på fart eller distans är härligt. Även om jag trivs med att att träna inför ett specifikt mål så mår jag även bra då löpningen är helt kravlös. Det är det som gör löpningen så fantastisk. Man kan välja att träna efter ett planerad träningsprogram där målet är att klara en viss tid eller en viss sträcka. Eller så ger man sig bara ut och springer, helt efter hur kropp & huvud känns. För min del vill jag ha båda delarna!

Dagens löppass innebar dock enbart det sistnämnda, kravlös löpning i ett fantastiskt höstvackert Vänesborg. Det blev drygt 17,5 km i ca 4:50-tempo. Jag känner mig så pigg & stark efter ett sådant här pass och veckans trötthet är som bortblåst. Efter löpningen blev det fika på Mejeriet i Trollhättan. Lördag är verkligen bästa dagen!



Löpar-Lisa bakifrån



Fikar-Lisa framifrån


Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Håller med - det är verkligen underbart skönt och vackert nu på hösten!

2010-10-16 @ 19:57:50
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/
Postat av: Åsa

Vad härligt det ser ut, både löpningen och fikat. Du ser ut att ha haft en skön lördag. Spännande förresten det där med löparklubb!

2010-10-17 @ 10:08:30
URL: http://www.trollmorspringer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0