Hässelbyloppet?

Det är nog inte meningen att jag ska få springa något millopp i år... Tjejmilen fick ställas in på grund av en begynnande förkylning. Då anmälde jag mig istället till Hässelbyloppet som går nu på söndag.

Men i helgen blev jag magsjuk och även om det inte är en optimal uppladdning så gick det över ganska fort. Eftersom det var en hel vecka kvar till loppet så kände jag mig aldrig orolig. Men direkt efter magsjukan så har en dunderförkylning nu satt sina klor i mig. Min pappa var lite krasslig och trots att jag under hela helgen verkligen ansträngde mig för att inte smittas så är jag idag riktigt dålig. Kanske hade jag nedsatt immunförsvar på grund av magsjukan?

Det finns dock två positiva saker. Det ena är att jag inte har eller har haft ont i halsen. Det andra är att det faktiskt är fem dagar kvar till Hässelbyloppet. Förhoppningsvis är jag betydligt bättre då. Men jag ser mitt mål (sub 43) som allt svårare att uppnå. Jag hade ju tänkt slipa på de sista (snabba!) detaljerna den här veckan men istället sitter jag i en dimma av snor & nysningar. Verkligen underbart!

Fast helt har jag ännu inte gett upp hoppet. Om jag känner mig piggare imorgon så kanske kanske det börjar gå åt rätt håll i alla fall. Jag vill ju så gärna vara med på söndag!


Från Hässelbyloppets hemsida


Kommentarer
Postat av: Tobias

Hoppas du hinner blir frisk! Vore ju trist att inte få springa Hässelby heller!

2010-10-05 @ 23:21:41
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Staffan

Kommer du till start och blir kvitt förkylningen så fixar du nog sub43 med tanke på tiderna på tusingarna i förra inlägget!!



Kanske ses vi där?

Startnr 457!

Postat av: Lisa

Tobias, ja det hoppas jag också. Är mycket bättre idag så det går åt rätt håll i alla fall!



Staffan, i friskt tillstånd borde jag klara sub43. Så vi får hoppas att jag hinner bli återställd. Ja, vi kanske ses! =)

2010-10-06 @ 21:47:22
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0