Rensa tankarna med backpass

Efter att ha kämpat med en sjukt svår text på engelska under morgonen gav jag till slut upp och stack ut och sprang i stället. För mig är träning definitivt det bästa sättet att rensa tankarn på. Efter ett löppass har jag alltid mycket mer energi och kan fokusera på det jag ska. Jag tänker klarare. Dessutom piggnar jag alltid till efter träningen.

"Rensatankarna"-passet blev backintervaller i Hammarbybacken. Jag både älskar och hatar att köra backe. Mest älskar, faktiskt. Det var mycket kallare ute än jag trodde så jag frös lite. Dessutom blåste det mycket där uppe i backen och det låg ett tunt täcke av snö på marken. Men jag lyckades ändå få till ett riktigt bra backpass idag och framför allt kan jag nu under eftermiddagen återigen koncentrera mig på pluggandet. Jag är så glad att jag har löpningen, annars hade jag förmodligen aldrig orkat plugga i så många år som jag har gjort!

 


Kommentarer
Postat av: Emilia

Härlig blogg du har! :)

Måste säga att jag är lite avundsjuk på den där Hammarbybacken som ni har. Här i Skåne är det mest platt och inne i Malmö har vi knappt en duglig backe! Kul att läsa om härlig backlöpning iaf ;)

2010-11-18 @ 15:03:08
URL: http://iadoremytemple.blogspot.com
Postat av: Lisa

Tack Emilia! Ja det är betydligt bättre här när det gäller backar än nere i Skåne. Jag bodde i Lund i några månader och tyckte att det var en värdelös löparstad.

2010-11-18 @ 20:15:49
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0