Egentligen ingenting

Det är nästan mörkt ute. Trots att klockan bara är två på dagen. Regnet hänger i luften. Jag hade tur när jag cyklade idag, inget regn på morgonen och inget när jag cyklade hem vid 12. Men däremellan regnade det. Fast då satt jag inne i aulan på Sopis så det gjorde inget.

Jag borde egentligen plugga nu men istället sitter jag vid datorn och knaprar vitkål. Det har jag lärt mig av min mamma. Jag & mina syskon fick ibland skivad vitkål innan maten när vi var små. För att hålla oss sysselsatta och mätta. Det är smart. Om jag någonsin får några barn ska de också få vitkål som "snacks".

Imorgon åker jag till Trollhättan och på fredag tar vi bilen till min lillebror i Malmö. På lördag blir det Köpenhamn över dagen. Himla trevligt! Mellan alla aktiviteter (resor!) ska jag hinna få in löpningen. Fem pass i veckan är vad jag minst vill få till. Jag har kört två pass än så länge, måndag & tisdag. Idag blir det ytterligare ett. Och så ett på fredag och till sist ett på söndag. Långpasset blir dock svårt att få in. Men det gör inget.

Nu ska jag skära upp mer vitkål. För övrigt har det faktiskt inte börjat regna än.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0