Ingen stereotyp i alla fall

När jag imorse gick över Medborgarplatsen kom det fram en kvinna till mig. Hon var journalist från Icakuriren och gjorde en undersökning om kvinnor & motion och undrade om jag kunde ställa upp. Eftersom jag inte skulle träffa min kompis Klara förrän 10 min senare och att detta är ju ett av mina specialområden så ställde jag givetvis upp. Kul!

Efter att journalisten fått höra att jag är utbildad lärare i idrott & hälsa, att jag springer 4-6 ggr/vecka och inte alls har utseendet som mitt huvudmål med träningen såg hon lite besviken ut. Men hon höll god min och försökte ändå ställa frågor om kanske mina kompisar i alla fall känner press att träna för att vara smala osv. (Det var alltså detta som enkäten egentligen handlade om) Jag fortsatte svara att visst så kan det säkert vara men de flesta har ändå andra anledningar till sin träning.

Till sist gav journalisten upp, fotade mig och cyklade därifrån. Hon tog min adress så att jag skulle få ett nummer av nästa nummer av Icakuriren. Om jag nu får vara med eftersom jag uppenbarligen inte riktigt passade in i deras stereotyp av kvinnor & motion.

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha! Du är bättre än så och det är bra! ;D

2010-05-05 @ 20:46:29
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0