Återhämtningspass

Det är sannerligen inte ofta jag springer ett återhämtningspass. Jag har väl helt enkelt inte känt att jag haft något behov av det. Dessutom har jag väldigt svårt för att springa så långsamt som ett återhämtningspass kräver. Men idag bestämde jag mig ändå för att ge mig ut på ett för att återhämta mig efter gårdagens 31 km:are.

Återhämtningspasset innebar drygt 6 km runt Sicklasjön i lååångsamt tempo. Jag fick verkligen anstränga mig att inte öka farten. Ibland hände det automatiskt och då gällde det att vara uppmärksam.

Passet kändes bra och något jag ska försöka fortsätta med dagen efter mer krävande pass. Skönt att kunna njuta fullt ut av naturen och även låta tankarna vandra iväg. Att det dessutom var regnigt och lördageftermiddag idag gjorde passet ännu mer rogivande. Väldigt få människor ute.

Har ni inte provat att köra ett återhämtningspass så är det definitivt något jag rekommenderar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0