Löparkonservativ

Kalla mig gärna konservativ men jag tycker att det har börjat bli en aning pryl-hysteriskt i löparbranschen. Alla ska ha flera par löparskor att variera mellan. Därav gärna minst ett par lättviktare, ett par terrängskor och så ett par sådana där "barfotaskor". Avancerade vätskesystem och dyra löparryggsäckar är också allt mer förekommande. Och då ska vi inte tala om klockorna som nästan alla löpare har nu för tiden. Klockarna mäter ju allt som går att mäta!

Visst, mycket av den här pryl-hetsen medför säkert ökad motivation för en del löpare och kanske till och med förbättrad prestation. Men en av de saker som i alla fall jag alltid har gillat med löpningen är just att det INTE är en materialsport. Det är enbart kroppen som gör jobbet och ens prestation är inte beroende av att man har "rätt" prylar.

Självklart väljer man själv vad man spenderar sina pengar på. Det viktigaste är ju faktiskt att man rör på sig och om det blir lättare med massa prylar så är det helt okej. Personligen har jag dock ALDRIG behövt motiveras till träning av diverse prylar. Dessutom trivs jag med min gamla Polar-klocka och ett par löparskor. Men nu är det också så att min löpning grundar sig i vad jag har förstått är "gamla" tanketraditioner. Jag trivs med att köra alla pass i ganska högt tempo och "mysjogg" är lite slöseri av tid för min del. När jag ändå tränar kan jag göra det ordentligt liksom. Så en aning löparkonservativ är jag nog...

Jag vet att många där ute är av en annan åsikt. Eller någon annan kanske är lika konservativ som jag? Dela gärna med er!

Kommentarer
Postat av: Mablog

Hey Lisa,

I partially agree with your post. I guess it depends on the personality of the runner, there are people that need any technology help to feel confident while running. Others, probably like me, are more "feel-oriented". Last week I bought a Garmin watch with Heart Rate monitor that I had to return the next day. It was impossible to enjoy all strapped.

Tack for din blogg. Jag läser gärna den eftersom kombinerar två saker som jag vill förbättra: Svenska och Löppning.

Lycka till!

2010-07-27 @ 15:33:26
URL: http://jumptomorrow-mablog.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Lycka till själv! Både med löpningen och svenskan. =)

2010-07-27 @ 21:02:04
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0