Allround-löpare

Personligen så vill jag vara en så allsidig löpare som möjligt. Jag vill vara snabb på alla sträckor från 5 km till marathon. Det är en utmaning att kombinera uthållighet med snabbhet. Jag har aldrig sprungit 5 km på ett lopp men kommer göra det i augusti på Bellmanstafetten. Det ska bli kul och så vilken tid man kan göra. Fast för min del vill jag hellre ha ett bra personbästa på milen än på 5 km.

Förra året sprang jag mitt första millopp, Tjejmilen. Det var fruktansvärt jobbigt! Men kul så klart, i alla fall efteråt. I sommar har jag ju tänkt satsa på Lidingöloppsträning men jag är också sugen på Tjejmilen igen. Om jag ska fortsätta trenden att persa i varje lopp jag ställer upp i så måste jag ju träna lite snabbhet i sommar också. Det är tufft att vara allround-löpare!


Målgången på Tjejmilen med min exakta sluttid på klockan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådär tänker nog många av oss, för mig är också allt mellan 5km och maran intressant men 5km är nog jobbigast, brukar alltid underprestera i det lokala 5km-loppet :-)



Idag är det många som börjar med att fokusera på långdistans och marathon istället för att först bli en stabil 10km-löpare. Efter tre maror på tre år i Stockholm så lockar farten mig mera just nu!

2010-06-18 @ 09:04:38
Postat av: Helena

Haha, akta dig så du inte får stryk av mig och Rune på tjejmilen. Vi kommer va skitsnabba!

Allt bra på jobbet?

Kramar

2010-06-20 @ 15:31:49
URL: http://suddgumman.blogspot.com
Postat av: Lisa

Ja, ju kortare desto jobbigare! Man måste ju springa så himla fort! =)



Helena, jag är minsann lite rädd för er. Fast det skulle vara helt ok att bli slagen av er. Ni är ju faktiskt TVÅ stycken och jag är bara en. =)

2010-06-20 @ 16:34:27
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: b

Håller med dig. Vill också vara snabb och uthållig.

För mig är det premiär att tävla i halvmarathon senare i år.

Har enbart tävlat över 10 km tidigare.

Ska bli spännande att se hur man ligger till över 21 km



2010-06-30 @ 11:55:42
URL: http://montani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0