Svalt långpass

Det var länge sedan jag sprang ett långpass då inte solen gassar och temperaturen ligger på ca. 30 grader. Men idag var det dags. Äntligen. Det enda positiva med att sommaren just nu lyser med sin frånvaro är ju faktiskt att löppassen går betydligt lättare. Dagens långpass innebär lättare ben och en piggare kropp som var stark. Det blev ca. 23 km på blandat underlag och med en del tunga backar. Tempot var i snitt 5:11 min/km, vilket absolut inte var något maxtempo. Jag har betydligt högre tempo i kroppen, även under långpass. Det bådar gott inför Lidingöloppet, där planen är att hålla under 5:15 min/km. Men det kommer bli tufft, det vet jag.

Hälen gav sig dessvärre tillkänna titt som tätt under dagens pass. Men det var faktiskt mindre smärta idag än vad det har varit tidigare i veckan. Hoppas, hoppas att det fortsätter att minska!

Kommentarer
Postat av: Anna (orka mera)

Härligt det lät med ett långpass! Och så skönt att hälen inte gjorde lika ont. Hoppas det håller i sig!

2010-07-26 @ 07:19:16
URL: http://blogg.piggelina.se
Postat av: Lisa

Ja det var verkligen härligt, både med långpass och att inte hälen gjorde så ont! =)

2010-07-26 @ 20:15:10
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0