Bloggtorka och systerlöpning

Det är tydligen inte bara utomhus det är torrt just nu utan även i bloggvärlden. När man surfar runt på diverse bloggar så märker man att det är färre uppdateringar än vanligt. Det är ju inte så konstigt. Folk har ju semester och det fina sommarvädret lockar ju inte direkt till att sättas sig vid datorn. Även jag känner mig ganska omotiverad att blogga just nu, vilket antagligen märks tydligt. Det blir inga långa inlägg och kanske inte heller särskilt intressanta.

Men ni ska veta att jag nästan är igång som vanligt med träningen igen. Förra veckan blev det 56 km löpning, varav ett backpass och ett långpass. Förhoppningsvis blir det över 60 km denna vecka och jag definitivt tillbaka igen. Jag ska även försöka bli lite bättre på att uppdatera bloggen.

Igår sprang jag förresten 6 km med min storasyster. Hon är egentligen betydligt mer talangfull när det gäller löpning än vad jag är, åtminstone när det gäller kortare sträckor. Även om hon inte springer särskilt ofta så tar hon sig lätt runt en 6-7 km:are i 5 min-tempo. Det är verkligen inte alla som klarar det! Däremot har jag ett starkare psyke och är mycket mer envis än vad syrran är. Tänk om vi kunde kombinera våra styrkor, vilken super-löpare det hade blivit!


Jag & min syster Hanna



Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej i sommarvärmen. Jag vet inte om jag gratulerat dig till ett fantastikst bra genomfört Stockholm marathon. Om inte, så gör jag det nu. Jag både bugar och niger, du är super bra. Fint kort på dig och din syster och vad lika ni är. Ha en fortsatt skön sommar.

2010-07-07 @ 07:37:50
URL: http://trollmorspringer.blogspot.se
Postat av: Lisa

Tack så mycket, Åsa! Vad glad jag blir. =) Trevlig sommar!

2010-07-07 @ 20:36:18
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0