Vinter i Karlskrona

Efter drygt 1,5 vecka i Karlskrona är jag nu tillbaka till Stockholm. Känns sådär ärligt talat. Jag gillar lugnet i min barndomsstad och börjar tröttna allt mer på stressen i storstan. Men förhoppningsvis är det en övergående känsla som försvinner så fort vardagen infinner sig på allvar.

Det verkar i alla fall vara vinter i hela Sverige just nu och så även i Karlskrona, som sannerligen inte är bortskämd med kyla, snö och is. Den enda kylan som brukar existera är den isande vinden från Östersjön. Tyvärr blev det varken skridsko- eller skidåkning nere i Blekinge. Min högsta dröm är att få åka längdskidor i Bastasjö, men det var för lite snö och inga spår under tiden vi var på plats. Det blev däremot en härlig promenad på Saltö och Dragsö med Mats & Hampus.

Vackra stad

 

Jag gillar inte isen om jag inte har säkerhetsutrustning

 

Lillebror är inte rädd för isen

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0