Mål 2010

Jag har satt upp några löparmål inför 2010. Det är inte alls säkert att jag når dem och jag ska försöka att inte bli jättebesviken om det inte blir så. Så här ser de i alla fall ut:

 

  • Göteborgsvarvet - njuta av loppet men komma under 1:45 (har ju sprungit 1:37 resp. 1:36 de senaste åren men eftersom det är fokus på marathon i år kommer jag antagligen vara långsammare)
  • Stockholm marathon - under 4:00. Dessutom vill jag lägga upp loppet på ett smart sätt så att inte andra halvan blir en pina, vara väl förberedd och starta lugnt alltså!
  • Tjejmilen - ha roligt och inte vara allt för långt ifrån 2009 års tid (43:04).
  • Lidingöloppet - REVANSCH! Känna mig nöjd efteråt.
  • Minst 200 km/månad - eventuella sjukdomar kan givetvis sätta käppar i hjulet för detta mål.
  • Fler kvalitetspass - alltså intervaller och backträning.

 


Intervallpass i somras (tänk att få springa i korta tights & linne - vilken dröm!)


Kommentarer
Postat av: Maja

Du är grym! Övertygad om att du kommer nå alla mål du har :) Kanske flåsar efter dig på Tjejmilen, vem vet ;P

2010-01-12 @ 20:44:31
URL: http://majo.blogg.se/
Postat av: Mats

Minns du inte att det regnade ihärdigt och var på det hela taget ganska kyligt när vi körde det där passet... :)

2010-01-17 @ 21:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0