Transportlöpning

Eller vad det nu heter... Jag kallar det i alla fall för transportlöpning. Alltså när jag ändå ska förflytta mig mellan två platser och passar på att springa denna sträcka. Jag gillar transportlöpning. Det känns meningsfullt. Den bästa transportlöpningen är på sommaren i Karlskrona när övriga tar bilen till havet och jag springer dit. När man äntligen har kommit fram är det bad direkt och sedan picknick som gäller. Åh vad jag längtar till sommaren!

 

Dagens transportlöpning var ganska långt ifrån den jag beskrev här ovan men helt okej ändå. Idag handlade det istället om snöslasklöpning i Stockholms innerstad, Sveaplan - Vallahallavägen - Gärdet - Strandvägen - Nybroplan - Slottet - Slussen - Stadsgårdskajen - Danvikstull - Hammarby sjöstad. Trots underlaget och ryggsäck på ryggen var jag pigg i benen och jag njöt. Mer transportlöpning åt folket, alltså!

Nu ska jag transportera mig till coolingen på bilden här nedan, dock med tvärbanan denna gång. (Förresten har jag förhoppningar om att coolingen kommer bli maratonlöpare för hon har redan försökt sno flaskorna till mitt vätskebälte.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0