Sol

Här i Stockholm är det idag klarblå himmel, strålande sol och några minusgrader. En fantastisk vinterdag! Jag hade sedan tidigare bestämt att jag skulle springa långpass idag och jag blev ju inte direkt ledsen när det utlovade vackra vädret visade sig stämma.

Eftersom jag är student och ibland har dagar utan någon schemalagd undervisning har jag förmånen att faktiskt kunna träna på dagarna och t.o.m köra ett långpass en vanlig onsdag. Härligt! (Men ärligt talat skulle jag hellre jobba, tjäna pengar och springa långpass på helgen än att leva på existensminimum. Jag har ju för tusan inte ens CSN-pengar!)

Det blev i alla fall drygt 22 km i södra delarna av Stockholm & i Nacka. Solen värmde skönt hela tiden. Jag har till och med fått lite färg i ansiktet! Passet blev väldigt lugnt och jag höll ungefär mitt tänkta maratontempo. Känns dock lite tufft att kunna springa 20 km till i samma fart. Har jag satt för högt mål? Hoppas verkligen inte.

En riktigt bra fläta lyckades jag förresten göra idag. Den höll alldeles utmärkt hela vägen!

Jag har kommit på att jag inte skrivit något om min "skada" i låret. Som tur är har jag knappt haft något ont alls. Bara lite någon gång när jag har gått i trappor men inte alls när jag tränat. Bra! 

Direkt efter passet gjorde jag mig en hemmagjord återhämtningsdryck, helt vanlig kall Oboy. Jag läste i RW någon gång att Oboy är bra som återhämtningsdryck och för mig funkar det kanon. Alldeles nyss åt jag dessutom världens största portion med kalops, kokt potatis och grönsaker. För ovanlighetens skull är jag sjukt mätt. Får se hur länge det varar, en timme kanske?


                       
      Bra fläta fick jag till idag                                              Återhämtningsdryck 

Kommentarer
Postat av: Maja

Aah shit vad gott med oboy! Det hade jag velat haft med mig, fast varm, när jag var ute och promenerade. Jättekul att du bloggar så mkt förresten!

2010-02-24 @ 18:02:55
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0