Kyligt långpass

Som så många lördagar tidigare var det långpass som stod på agendan för mig idag. Jag gav mig ut på en runda som jag trodde var drygt 24 km. Men efterhand märkte jag att det inte kunde stämma. När jag hade sprungit i ungefär en timme räknade jag nämligen ut att sluttiden skulle ge ett tempo runt årets Göteborsvarvstid (4:32 min/km). Helt omöjligt! För det första är jag aldrig i närheten av mina tävlingstider under vanliga träningspass och för det andra var det jättemycket snö samt dåligt plogat överallt där jag sprang. Det var alltså något som inte stämde.

När jag kom hem och kollade den sedan tidigare uppmätta rundan visade det sig att jag inte sprungit rätt väg i början. Därför blev dagens långpass bara 21,5 km. Ett för mig ganska kort långpass alltså. Men det var nog bara bra för det var betydligt kallare ute än jag hade förväntat mig. Jag frös rejält om underarmarna och huvudet på slutet så 3 km till hade nog blivit lite väl tufft. Löpningen kändes ändå himla bra idag och trots snön så var kroppen pigg. Dessutom kom solen fram och Stockholm visade sig från en av sina allra vackraste sidor. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Frida

Härligt med riktig vinterlöpning! Jag bodde ett år i Östersund och då hade vi nåt på schemat i skolan varje vecka som kallades för ¨Måndagslöpning. Då sprang vi 60 till 90 min i grupp indelat på hur fort man ville springa. Det var så fint att se fjälltopparna och naturen där som inte alls är som här nere. Dock var det svinigt kallt, ibland 30 minurgrader, men det gick bra ändå. Kylan är ju inte alls som den här nere heller, för den delen.

Har du dina vanliga löparskor eller några andra när du springer nu? Broddar kanske?

2010-12-04 @ 21:05:23
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Lisa

Frida, jag springer alltid i mina vanliga skor. Ibland använder jag broddar men de hjälper ju bara mot halkan och inte när det är moddigt.

2010-12-05 @ 16:46:32
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0