December börjar bra

Som jag tidigare har skrivit är min målsättning att komma upp i minst 70 km löpning i veckan. Än så länge har jag lyckats. December månad har helt klart börjat på ett bra sätt. Denna vecka har jag förutom drygt 71 km löpning dessutom styrketränat en gång och åkt ca 10 km längdskidor. Löpningen den här veckan har dock varit lugn, dels med tanke på det rådande underlaget men även på grund av en lättare förkylning i kroppen. Överlag är tempot just nu betydligt beskedligare än vad det brukar vara. Men jag tar det med ro eftersom det just nu inte är fart som är i fokus i min träning.

Imorgon börjar ytterligare en vecka där målet är att springa minst 70 km. Därefter kommer julveckan och då kommer jag passa på att ta det något lugnare. Vad det innebär återstår att se!

Så här har de två senaste veckornas träning sett ut:

Skärmdump från jogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0