Skogslöpning

Jag har definitivt en ny favoritrunda här i Karlskrona. Rundan går i skogarna som finns ca. 2 km norr om mamma & pappas villa. Det är ett stort friluftsområde och jag har framför allt sprungit på de markerade spåren tidigare eftersom jag är rädd att springa vilse. Men eftersom min kära sambo är en levande GPS så har vi nu vågat utforska området lite mer. Det är så fantastiskt att springa i den vackra skogen. Alldeles tyst och stilla är det. Gårdagens runda förgylldes dessutom med en enorm rovfågel som lyfte och flög bara några meter framför oss. Underbart!

Ett annat exotiskt inslag som man kan se i skogarna är Carolina Kluft. Hon och Patrik bor nämligen just där min nya favoritrunda är. Tyvärr har jag inte sett någon av dem än men en gång visade min levande GPS fel så vi råkade springa in på deras tomt. Synd att de inte var hemma för då kanske de hade följt med på träningspasset. Fast Patrik är nog inte särskilt vältränad längre så han hade nog haft svårt att hänga på...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0