Ledig, summering och framåtblick

Efter att ha jobbat i drygt nio veckor i sommar så är jag äntligen lite ledig. Skolan börjar inte förrän 30 augusti så det blir ca. två veckors ledighet. Det ska bli så skönt! Fast jag har trivts alldeles utmärkt på mitt sommarjobb.

På fredag åker vi till Turkiet. Det känns verkligen som en välbehövlig semester med tanke på allt som väntar under hösten och vintern. Vi vet ju inte ens vilken stad vi kommer bo i!

Om jag ska summera sommaren ur en löparsynvinkel så är jag nöjd. Antal pass är helt okej men tempot har varit något lägre än tidigare. Antagligen beror det på att det periodvis har varit varmt och fuktigt. Jag har ändå fått till fler långpass än förra sommaren, vilket bådar gott inför hösten stora mål, Lidingöloppet. Att jag dessutom har börjat rehabträna för min onda häl är definitivt positivt. Däremot är man som vanligt inte riktigt nöjd med antal kvalitetspass. Fler sådana kan man alltid göra. Men det är ju så jobbigt och jag väljer ju faktiskt själv om jag ska genomföra ett tufft kvalitetspass eller inte så jag får väl skylla mig själv. Jag är nöjd ändå!

Efter Turkiet väntar först Bellmanstafetten och veckan efter det är det dags Tjejmilen. Sedan är det fullt fokus på Lidingöloppet den 25 september. Vad som händer sedan får tiden utvisa. Kanske blir det ytterligare något/några höstlopp. Oavsett så ser jag fram emot hösten. Det är ju min nya favorit-årstid!

Men innan hösten kommer är det dags för det här:


Turkiet


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha en underbar resa. Vi kommer till tjejmilen och hejar på dig!

2010-08-19 @ 07:37:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0