Utan tidtagning

Ibland känner jag för att springa utan att ta med klockan på rundan. Eller egentligen känner jag inte alls för det, men jag tvingar mig själv till det då och då. Istället springer jag bara efter hur kroppen känns. Jag är en person som stundtals fokuserar allt för mycket på vad klockan visar. Jag gillar att ha tiden som en värdemätare men det får inte bli en press som är jobbig. Till exempel känner jag ibland att om jag inte håller ett visst tempo så blir jag besviken. Väldigt besviken. Om det är på det sättet tycker i alla fall jag att det är ytterst lämpligt att hoppa över tidtagningen någon gång ibland.

För att jag inte ska lura mig själv så undviker jag även att ta med mobilen, som jag lyssnar på musik ifrån, då jag har bestämt mig för att träna "tidslöst". Annars finns risken att jag lägger ihop tiderna på de låtar jag har lyssnat på under passet och då kan jag ändå räkna ut ett ungefärligt tempo. Jag är uppenbarligen lite smartare än mig själv ibland!

Springer ni andra alltid med tidtagning?

Kommentarer
Postat av: Tobias

Jag springer alltid med klocka men jag tittar inte alltid på den. Jag kan faktiskt springa en hel runda utan att titta på klockan. Jag vill dock gärna ha statistiken på rundan därför springer jag aldrig utan klocka.

2010-04-24 @ 10:12:17
URL: http://blog.noll.se
Postat av: lina

Jag brukar lämna klockan hemma ibland, rätt skönt att "springa fritt" och bara gå på känsla ibland tycker jag :)

2010-04-26 @ 01:20:09
URL: http://linastraningsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0