Lugn träningsvecka

Enligt Anders Szalkais träningsprogram för Stockholm marathon kan denna vecka handla om att varva ner träningen lite och ge kroppen en chans att bygga upp sig.

Nu är det inte så att jag följer hans träningsprogram fullt ut men jag sneglar lite på det för inspiration och gör sedan mitt egna upplägg. Jag har i princip aldrig frivilligt valt att ha en lugnare träningsvecka sedan jag började löpträna mer seriöst. Men efter att ha sett Szalkais upplägg bestämde jag mig för att lägga in en sådan vecka i mitt träningsprogram.

Än så länge känns det bra och jag tror att mitt vänsterben mår bra av lite extra vila. (Det gör nämligen lite ont i vaden/hälen. Jag har faktiskt känt av det hela vintern. Hoppas för guds skull att det inte blir värre!!)

Denna veckas träning består alltså bara av tre pass:

1. Långa intervaller 6x1000 m + upp- och nerjogg

2. Distans 8,5 km + styrketräning

3. Långpass 28-30 km

De båda första passen är avklarade och på lördag är det dags för långpasset med min käresta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0