Förkyld

Det har varit lite dåligt på bloggfronten senaste dagarna. Det beror på att jag inte har särskilt mycket att rapportera angående löpning. Jag är nämligen sjuk. Förkyld. Det är så tråkigt att vara sjuk. Jag är inte riktigt mig själv då och det beror inte bara på sjukdomen utan även på att jag inte kan träna.

Jag har känt ganska länge att det har varit på gång. Redan förra helgen kände jag mig lite rosslig i halsen och hoppade därför över det inplanderade långpasset. Även denna helg blev långpasset inställt för i lördags hade definitivt förkylningen brutit ut. Jag har svårt att få in ett långpass kommande helg också. Men om jag är frisk får jag försöka göra det någon kväll istället. För mer än tre veckor utan långpass går sannerligen inte för sig!

Det känns lite stressande inför marathon eftersom jag känner hur värdefulla träningspass försvinner och inte minst då långpassen. Men jag är samtidigt glad att jag blev sjuk nu och inte när det är dags för loppet. Förhoppningsvis har jag efter den här omgången haft vårens förkylning.

Någon som har något tips på hur jag kan komma i fatt med träningen igen? Och vad bör man fokusera på nu under sista månaden innan marathon?

Kommentarer
Postat av: Tobias

Du har tränat så pass mycket nu att du inte behöver vara orolig för några missade långpass. Det är bättre att du ser till att du blir ordentligt frisk. Du har gott om tid att komma i bra form till maran!

2010-04-26 @ 12:43:37
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Lisa

Tack för de orden Tobias! Precis vad jag behövde höra. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0