"Det ser bra ut!"

Dessa peppande ord ropade en okänd löpare till mig när jag sprang intervaller idag. Det är så roligt när något sådant händer! Jag blir verkligen inspirerad.

Mitt i allt flåsande lyckades jag ropa tillbaka: "Tack detsamma!" För min pepp-kompis såg verkligen riktigt bra ut. Han hade ett riktigt lätt steg.

Det händer att jag vill ropa något uppmuntrande till andra löpare. Men oftast vågar jag inte. Jag är lite osäker på hur folk reagerar. Vissa kanske tycker att det stör. Vad tycker ni andra?

Dagens träningspass (med inslag av peppning) såg ut så här:

Uppjogg
3 km - 14:43 min

Lång intervall
1000 m - 3:53 min (90 s ståvila)
1000 m - 3:56 min (90 s ståvila)
1000 m - 3:59 min (90 s ståvila)
1000 m - 3:56 min (90 s ståvila)
1000 m - 4:01 min (90 s ståvila)
1000 m - 3:57 min (90 s ståvila)

Nerjogg
3 km - 15:35 min

Kommentarer
Postat av: Maja

Du är ju livsfarlig, jäklar vad du kutar! :D Jag tror nog att de flesta bara blir peppade av lite uppmuntrande ord. Jag skulle absolut bli det iaf, så kör hårt vettja :)

2010-04-06 @ 21:21:55
URL: http://majo.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker att vi peppar varandra alldeles för lite både när vi springer och annars oxå. Man säger alldeles för sällan vad man egentligen vill säga. Ikväll gick jag till vår vice-värd expedition med trasiga jeans. Där var det en gubbe som sa "du har hål på knäet". Kanske inte så peppande men han sa vad han tyckte iaf. Tjo!

2010-04-07 @ 20:52:17
Postat av: Lisa

Ni har så kloka synpunkter! Jag ska nog försöka peppa folk lite oftare, både när jag springer och i andra situationer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0