Stockholmspromenad

Istället för att springa så bestämde jag & Mats oss för att promenera genom delar av vår vackra huvudstad idag. Vi åkte till St Eriksplan, gick över bron till Fridhemsplan, via Kronobergsparken och Rålis, upp på Västerbron, förbi Hornstull och till sist till Liljeholmen. Därifrån tog vi tvärbanan tillbaka hem. Det var en härlig runda och vi klarade oss utan att få regn på oss. Men jag förstår inte hur jag kan bli så himla trött av att gå. Alltså inte trött i kroppen utan snarare sömnig. Jag kan springa 2 mil utan att bli trött men efter 2 km promenad skulle jag kunna lägga mig ner och somna direkt. Kanske går det för långsamt?

Anledningen till att det bara blev promenad idag är för att det har varit mycket löpträning den här veckan. Det har blivit fem pass och sammanlagt 59,05 km så det har varit en tuff vecka. Så här har träningen sett ut:

Måndag
Distanspass
Södermalm runt 12,3 km

Tisdag
Kort distanspass
Årstarundan 7,15 km

Onsdag
Uppjogg
Till Hammarbybacken 3,15 km
Backintervall
Hammarbybacken - 9x2 rep - 4,14 km
Nedjogg
Från Hammarbybacken 3,15 km

Fredag
Distanspass
Järlagårdsrundan 10,5 km

Lördag
Långpass
Järlasjön - Saltsjöbadsvägen - Hellasgården - Björkhagen 18,66 km


Västerbron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0