Södermalm runt och vegetarisk lasagne

En av de mest lättlöpta rundor jag brukar springa är runt Södermalm. Det är mest platt löpning och bara någon backe i början och någon i slutet. Med start i Hammarby sjöstad, längs Årstaviken på Tantosidan, därefter hela Söder mälarstrand, till sist Stadsgårdskajen och vidare in i Sjöstaden blir rundan ca. 12,3 km. Alla gånger jag någonsin sprungit den här rundan har tiden blivit under en timme och så även denna gång. Även om det var lugn löpning som gällde idag. Benen kändes fortfarande lite sega efter lördagens långpass på Lidingö. Dessutom var jag jättehungrig (skräll!) under hela passet. Så efter stretch, dusch och matlagning njöt jag rejält av vegetarisk lasagne, vilken är påhittad av min syster Hanna och hennes vän Karin. Dock verkar inte Hanna minnas särskilt mycket av att hon någonsin komponerat ett sådant recept eftersom hon alltid frågar mig om hur den ska tillagas. Men god är lasagnen i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0