Recept

Några er som läser min blogg har gett mig kommentarer på olika sätt (via bloggen, fejjan eller i verkligheten) vilket jag verkligen tycker är jätteroligt! Har fått önskemål om att lägga ut receptet på den vegetariska lasagnen som jag lagade tidigare i veckan, så här kommer den:

Grön lasagne (4 pers)

300 g fryst spenat                                                                                                                                
150 g gorgonzola
1,5 dl grönsaksbuljong
0,5 dl matlagningsgrädde

2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1 msk olja
1 zucchini
2 burkar krossade tomater, 800 g
1 msk basilika
salt
svartpeppar

lasagneplattor

Sätt ugen på 200 g.
Tina spenaten och låt den rinna av väl. Hacka spenaten grovt.
Hetta upp grönsaksbuljong och grädde. Smula ner goronzolan och låt den smälta. Blanda ner spenaten och ställ kastrullen åt sidan.

Skölj och tärna zucchinin.
Skala och hacka lök och vitlök. Fräs dem mjuka i oljan. Tillsätt tomatkross, zucchini och basilika.
Låt blandningen sjuda utan lock i ca. 10 min.
Smaka av med salt och peppar.

Smörj en ugnsfast form.
Varva spenatsås, lasagneplattor och tomatsås.
Gratinera i mitten av ugnen i ca. 30 min.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0