Min familj

Min fantastiska familj består av:

 

Pappa Hans, förskollärare men arbetar numera enbart fackligt. Pappa gillar att kolla på fotboll, bada bastu och känna sig behövd av sina tre vuxna barn. Han är envis och har bestämda åsikter, vilket har lett till många stenhårda diskussioner mellan honom, mig och lillebror Hampus. Pappa är dessutom intresserad av historia, vilket starkt påverkar ämnesvalet av alla de böcker han läser (om boken inte handlar om typ fotbolls VM 1958). Någon gång får pappa för sig att springa en runda, vilket går riktigt bra trots att han mest lever på gamla löparmeriter nu för tiden.     
                                                                  

Mamma Helén, sjukgymnast och gillar sitt nya jobb inom Karlskrona kommun, som innebär ett betydligt lugnare tempo än de hon tidigare haft inom landstinget. Mamma är aktiv och drar i väg pappa på alla möjliga aktiviteter. Aldrig en lugn stund för det är alltid gympa, fix i trädgården, bokcirklar, konstutställningar, konserter, resor eller fågelskådning som står på programmet. Mamma Helén pratar väldigt mycket och är inte rädd för att säga till om något inte är som det ska.

Min syster Hanna, 29 år, kostekonom på ISS i Liljeholmen. Hanna bor i Årsta med sin sambo Daniel och världens gosigaste Tilma 1,5 år. Hanna är alltid glad och positiv. Inget verkar liksom jobbigt för min kära syster. Hon lagar grymt god mat och har ända sedan vi var små gillat att baka. Hon gillar även att gå på gympa och springa längs Årstaviken. Hanna är, förutom min syster, en av mina närmaste vänner och eftersom vi bor i Sthlm båda två den jag träffar mest i min familj. Jag har alltid tyckt att Hanna passar i alla kläder!

Min bror Hampus, 23 år, pluggar samhällsplanering (typ) i Malmö men bor i korridorrum i Lund. Hampus är en typisk lillebror. Tar ganska lätt på livet och det är inte mycket som bekymrar honom. Hampus spenderar helst sina dagar med att umgås med alla sina 300 kompisar i en park, på ett café, på en festival/konsert eller varför inte på en korridorsfest på Parentesen i Lund? Hampus är fd handbollsspelare som numera periodvis tränar. I födelsedagspresent fick han anmälan till Gbg-varvet av mig så nu får det minsann klämmas in lite löpning mellan alla fester, konserter och plugg.

Daniel, sambo med Hanna, är 29 år och filmfotograf på Strix. Daniel är musikintresserad och går gärna på konserter. Daniel är väldigt bestämd och har starka åsikter. Han är dessutom en nogggran person som t.ex. aldrig gör några implusinköp. Just nu är det dock framför allt sommarstugan i Blekinge som sysselsätter hans tankar.

Farmor Gunnel 84 år bor i Karlshamn. Världens coolaste och bästa farmor som jag pratar med minst en gång i veckan. Intelligent och allmänbildad.

Mormor Emy 91 år bor i Borås. Bästa mormorn i världen som är en enormt stark kvinna precis som farmor. Har talanger inom flera områden, bland annat sykunskaper, matlagning och munspel.

Hunden Primus, golden retriver, 12 år. Bor hos mamma & pappa i Karlskrona och har på ålderns höst blivit döv. Men han älskar ändå livet och alla älskar honom!

Min älskade Mats, ska få ett alldeles eget blogginlägg snart.


Jag & Hanna


Kommentarer
Postat av: Hampus

Jag tycker om beskrivningen på familjen. Du har stenhård koll på oss alla som individer. Klockren beskrivning av mig.

2009-10-04 @ 10:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0