Veckans träning

Så här på en söndag är det ju dags att summera veckans träning. Jag är nöjd med veckan som har varit lite mer fartinriktad än förra. Tempoträning är väl egentligen inte det mest optimala just nu eftersom det är uppbyggnad som borde vara i fokus. Men jag vill ju inte tappa för mycket i snabbhet så jag ska försöka att köra något tempopass i veckan under hela hösten & vintern.

Sammanlagt har jag sprungit 68,82 km fördelat på sex träningspass. En riktigt bra vecka alltså!

Måndag
Runt Södermalm 12,40 km

Uppjogg: 3 km
Tid: 15 min 20 sek - 5:07 min/km

Tempo: 6,40 km
Tid: 28 min 28 sek - 4:27 min/km

Nerjogg: 3 km
Tid: 15 min 15 sek - 5:02 min/km

Kommentar: Jobbigt men skönt med tempo. När jag kör ett sådant pass blir jag förundrad över hur jag lyckades hålla 4:18-tempo på Tjejmilen i augusti. Sjukt snabbt ju!

Tisdag

Distanspass: Socialhögskolan - Sjöstaden (via Gärdet & Strandvägen) 11,92 km
Tid: 57 min 37 sek

Onsdag

Distanspass: Långa Björkhagenrundan 8,65 km

Tid: 40 min 24 sek 4:40 min/km

 

Fredag

Distanspass: Långa Björkhagenrundan 8,65 km

Tid: 41 min 19 sek - 4:47 min/km

Kommentar om passet: En av mina favoritrundor. Blev ju till och med två gånger den här veckan.

Lördag

Långpass: Stockholms broar (plus broöppning) 19,74 km

Tid: 1 h 34 min 12 sek - 4:46 min/km

Söndag

Distanspass: Årstarundan 7,46 km

Tid: ingen tidtagning

Kommentar: Springer ALDRIG utan tidtagning men jag har en tanke om att det kanske är bra att inte stirra sig blint på tiden jämt. Därför tänkte jag idag enbart springa efter känslan i kroppen. Helt ok!

Förutom löpning har jag styrketränat lite. Biceps, triceps och ben med hjälp av mina hantlar och så situps för magen. Dessutom den s.k. "plankan" 5x1 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0