Höstlöpning och ensam hemma

Hösten är här på allvar nu. Jag gillar det! För varje år som går får jag allt bättre känsla när hösten kommer. Det är liksom ett lugn som lägger sig över naturen och så alla härliga färger & dofter! Att springa på hösten är speciellt. Luften är frisk och man blir omsluten av vackra färger från löven när man springer i skogen. Ikväll var det verkligen dramatiskt när jag sprang längs Årstaviken. Det blåste helt otroligt mycket och när jag var på Årstabron höll jag på att blåsa av. Detta i kombination med att det började skymma och den enorma utsikten från bron gav en riktig mäktig känsla. Dessvärre hade jag magknip under passet så jag fick nästan stanna och gå vid några tillfällen. Men det gjorde inte så mycket eftersom det är fjärde dagen i rad jag springer så det var riktigt lugn löpning som gällde idag.

Jag är förresten ensam hemma till, förhoppningsvis bara, imorgon. Trots att jag & Mats har bott tillsammans här i Hammarby sjöstad i mer än två år har jag aldrig varit ensam hemma i vår lägenhet en hel natt. Känns lite konstigt. Mats har åkt till Trollhättan igen för att kanske förlänga vår bils livslängd. Om inte det går så lämnar han bilen där och tar tåget tillbaka. Då måste vi ta ställning till om vi ska köpa en ny bil eller inte. Vår bil är världens sämsta så egentligen skulle jag mer än gärna köpa en ny bil men jag är ju inte direkt rikast i stan...

Fin höstbild:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0