Cosmopolitan

Det är alltså tidningen Cosmopolitan som är rubriken för detta blogginlägg. Jag kan bara konstatera att jag verkligen INTE gillar den tidningen. Drinken med samma namn är däremot alldeles förträfflig. Trots att jag inte gillar tidningen gav den mig igår faktiskt en hel del glädje.

Mats hade tidigare i veckan fått tag i några gratistidningar, bland annat en Cosmopolitan. Igår läste jag lite i den och blev verkligen chockad. Här är ett urval av rubrikerna på framsidan, vilka beskriver innehållet i tidningen:

"Tidernas hetaste sex - historielektionen du inte vill missa"

"Hår & make: toksnygg på 7 min!"

"14 trick som tänder honom"

Jesus Christ alltså! Jag trodde inte att det fanns sådana tidningar längre. Jag vet i alla fall vad mina eventuella framtida barn INTE får läsa! Det får bli Kamratposten tills de är 18 år.

Reportaget som tidernas hetaste sex var helt absurt. Det handlade om hur man kan inspireras av olika tidsepokerna för att krydda sitt sexliv. Så här kan man inspireras av renässansen och barocken:

"Driv din kille din absoluta bristningsgränsen genom att hångla upp honom bakom en mur och sedan dra dig undan och viska: Sedan, inte nu! Boka rum på ett hotell en vardag och älska som om ni aldrig mer får träffas. Bestäm att mötas i skogen. Spring dig andfådd mot din älskade och segna tillsammans ner i mossen."

Hahaha, skulle jag & Mats mötas i skogen upp mot Hammarbyhöjden då eller? Helt sjukt! Vilka är egentligen Cosmopolitans målgrupp undrar jag? Jaja, kul hade jag i alla fall när jag läste och jag hoppas sannerligen att reportaget inte var på allvar.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha! Ja för min del blir det mest Vi Föräldrar nu för tiden... Hoppas att allt är bra med dig Lisa! Hur går det med pluggandet?

2009-10-10 @ 15:50:32
URL: http://jennylinneamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0